Zostawili rozbite szkło na ulicy?

Zostawili rozbite szkło na ulicy?

Artykuły : 
Numer wydania: 

Mieliśmy aż siedem interwencji telefonicznych od mieszkańców gminy Leśnica w sprawie nienależytego odbioru odpadów szklanych. Jeden z Czytelników zdał nam taką relację:

- Pracownicy firmy ZOM Bracia Strach nieuważnie zabierali worki i szkło, które w nich było się tłukło, a worki dziurawiły... Zamiast posprzątać szkło, które wypadało na ulicę, pracownicy odjeżdżali. Na własne oczy widziałem, jak dwa samochody o mało się nie zderzyły, bo jeden z nich próbował ominąć rozrzucone na drodze szkło. A jeśli ktoś przebije oponę w samochodzie lub rowerze, to kto za to zapłaci?! - denerwuje się Czytelnik. Mieszkańcy narzekali także, że próbowali dzwonić do firmy ze skargami, ale nikt nie odbierał telefonów, dlatego zwrócili się z prośbą o pomoc do nas.

- Opisana sytuacja nie miała miejsca - mówi właściciel firmy Zbigniew Strach. - Dokładamy starań, aby świadczyć usługi należycie. Przypuszczamy, iż są to działania konkurencji, mające na celu zniechęcić naszą firmę do udziału w przetargu, który ma być ogłoszony za kilka miesięcy. Jest to szkalowanie naszej firmy - uważa właściciel.

- Do związku nie wpłynęła żadna skarga na firmę wykonującą odbiór odpadów na terenie gminy Leśnica, to jest na firmę Zbigniew Strach Zakład Oczyszczania Miasta - mówi Dorota Stanek, główny specjalista ds. gospodarki odpadami komunalnymi w Związku Międzygminnym „Czysty Region”. - Zgodnie z zapisami umownymi, firma jest zobowiązana między innymi do następujących zachowań: zapobiegania wysypywaniu się odpadów z pojemników i worków podczas odbioru i załadunku odpadów, zapobiegania zanieczyszczaniu drogi przejazdu podczas transportu odpadów. Wykonawca jest zobowiązany zbierać odpady leżące wokół pojemników oraz jeżeli rozsypią się w trakcie opróżniania pojemników. Każdy przypadek niewykonania powyższych czynności powinien być zgłaszany przez zainteresowanych właścicieli nieruchomości. Ponadto informuję, że w Związku Międzygminnym „Czysty Region” funkcjonuje Biuro Informacji i Obsługi Mieszkańca celem zapewnienia kompleksowej obsługi mieszkańców, spółdzielni mieszkaniowych, zarządów nieruchomości oraz firm. Godziny urzędowania: poniedziałek 7.00-16.00, wtorek-piątek 7.00-15.00, pokój nr 2 (piętro I) ul. Portowa 47, 47-205 Kędzierzyn-Koźle, tel. (+48) 77 446 11 93 lub (+48) 77 446 11 97. W sytuacjach awaryjnych telefony te obsługiwane są do godz. 17:00 (do odwołania).

uj

W wydaniu papierowym przeczytasz także: 
Niezawodne panie z Dolnej
Dodatkowe patrole
Obejrzyj wystawy
Zapraszamy na turniej

Komentarze

Portret użytkownika użytkownik
Wysłane przez użytkownik (niezweryfikowany) w 12 Kwiecień, 2017 - 17:32

Kilkakrotnie dzwoniliśmy do Czystego Regionu ze skargami na firmę wywożącą śmieci z powodu nienależytego odbioru śmieci a w ostatnim czasie dopiero po kilku telefonach i 11 dniach zwłoki wywieźli szkło. Więc nieprawdą jest, że nie ma skarg na tę firmę i że dbają o pozostawienie po sobie porządku. Nie wiem jeszcze w jakiej formie należy składać skargi(pisemnej???) skoro telefony nie są tak traktowane przez Czysty Region.

Portret użytkownika Czytelnik
Wysłane przez Czytelnik (niezweryfikowany) w 13 Kwiecień, 2017 - 13:23

co do pozastawiania porzadku po sobie przez firme strach i synowie to powiem szczerze Strach sie bać!za każdym razem po wywózce jest masa smieci szkła i popiołu w zaleznosci co jest w danym dniu wywozone.a co najciekawsze wszystko ładują do jednego auto tzn smieci niesegregowane za dwie godz przejezdzaja po segregowane a na koniec wsypuja popiół,tak jest w zabudowach wielorodzinnych.chłopki roztropki nie maja nawet miotły i łopaty zeby po sobie pozmiatać.a zasmiecenie popiołem wynika z tego ze śmieciarki którymi jezdza to stare zdezolowane pojazdy z demobilu gdzies z Holandii. 

Odpowiedz